24. 11. 2017

Výměna pytlíkových aktivit / Busy bags


Během září jsem se zúčastnila výměny pytlíkových aktivit a byla to pro mě výzva. Zabere Vám to docela dost času, který musíte skloubit s rodinnou, já už i s prací, také se nad aktivitou zamyslet a zjistit, kde nakoupit materiál. Cena jedné aktivity měla mít hodnotu cca čtyřiceti korun. Dále bylo zajímavé sledovat schopnost se vůbec domluvit, pochopit se navzájem a respektovat se. Část maminek se učastní opakovaně, jiné jako já  poprvé a párkrát byla znát mírná agrese a nepochopení.
Celkově ale tuto akci považuji za velmi přínosnou.
 Už jen to, že maminky se přihlásí je nádhera.

 Máte možnost vytvořit něco, co bude sloužit dětem a to je přeci KRÁSNÉ! 



Níže si můžete přečíst detailnější popis o čem je výměna pytlíkových aktivit a také se podívat na moji práci. 

Za mě: MAMINKY, JDĚTE DO TOHO!   
 

Co jsou to pytlíkové aktivity?  
Pytlíkové aktivity jsou jednoduché aktivity pro děti, které krapet usnadní život. Když potřebujete jít k doktorovi, zabavit dítě při dlouhé cestě v autě či ve vlaku, nebo prostě chceme dítěti připravit hezké prostředí plné smysluplných aktivit doma. Ale není jednoduché je vyrábět všechny na vlastní pěst. Nákup materiálu, čas
věnovaný zjišťování, co vyrábět a jak. Samotná výroba.
Výměna je o tom, že se dá dohromady cca 20 maminek ve skupince věkově podobných dětí, které se dohodnou na tom, co by byly ochotné vyrobit a každá vyrobí svou aktivitu tolikrát, kolik je členů
ve skupině. Takže např. každá dělá jednu dvacetkrát a dostane zpět dvacet různých.Výměna se dělá ve třech různých věkových kategoriích. 1-3 roky, 3-6 let, 6-9 let. Je možné se přihlásit do více kategorií a vyrábět ve dvou skupinách.


Moje aktivita obsahovala jedno slabičná slova bez diakritiky, dřevěné korálky (obsažena celá abeceda)+ provázek na navlékání. 

ZDE si můžete stáhnout kartičky. 


Na konci celé akce Vám dojde zpět balík se všemi aktivitami.

Velké DÍKY organizátorce Lucii Tamášové z webu www.montessorihracky.cz Celou akci pořádá dobrovolně ve svém volném čase a bez jakéhokoliv nároku na výdělek. Je to skvělá žena. 
Lucko, díky, že jsem mohla být součástí této akce. 

 Pokud by měl někdo zájem se této akce účastnit, tak napište Lucce na email (najdete na stránkách). Mě na tuto akci upozornila kamarádka, takže ani pořádně nevím, jak se často opakuje. 

Zajímavé odkazy: 
http://rustspolecne.cz/ 
https://www.modrykonik.cz/blog/klara.t/album/busy-bags-pytiky-inspirace-zallak/



Mějte fajn víkend.
S.

Žádné komentáře:

Okomentovat